مسئولان در میناب بسته عمل ‌می‌کنند
نوشته شده توسط : هنگامه
امام جمعه میناب:
مسئولان در میناب بسته عمل ‌می‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب گفت: در شهرستان‌هایی همانند میناب که مسئولان بسته عمل می‌کنند به خبرنگارانی شجاع و مدبر نیاز است.

خبرگزاری فارس: مسئولان در میناب بسته عمل ‌می‌کنند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق مرکز هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا حسین معتمدی فر عصر امروز در جمع هنرمندان، خبرنگاران، کتابداران و مدیران کانون‌ها و موسسات قرآنی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: جوانان ایران در همه عرصه‌ها بلند همت هستند و اجازه نخواهد داد دشمنان در کشور اقدامی انجام دهند.

وی از ماه رمضان به عنوان ماه بازگشت به خویشتن و فصلی برای کوک کردن تار وجودی انسان یاد کرد و ادامه داد: در فرصت ماه رمضان باید به خود تلنگر زد.

معتمدی فر در ادامه با تشریح اوضاع عصر امام حسن مجتبی (ع) و بیان این که در آن زمان تمام هجمه تبلیغاتی و تبلیغات مسموم دشمنان علیه امام دوم شیعیان بود گفت: هجوم فعلی دشمنان نیز علیه نظام اسلامی است و این وجه مشترک عصر کنونی با زمان امام حسن مجتبی (ع) است.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت هنر بیان کرد: هنر تنها چیزی است که می‌تواند در مقابل جریان انبیا ایستادگی کند.

وی گفت: یک هنرمند اگر از هنر خود به صورت ناصحیح و نادرست استفاده کند زمینه انحراف جامعه را فراهم می‌کند.

معتمدی فر افزود: کار هنر و هنرمند به گونه‌ای است که مرزها را بدون مجوز در می‌نوردد و بر همه اقشار تاثیر می‌گذارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب در ادامه از هنر به عنوان زبان مشترک همه انسان‌ها نام برد و افزود: از آنجایی که هنرمند، شخصیت و نقشی الگویی دارد و نیز می‌تواند درد مردم را به نحو شایسته‌ای بیان کند دارای اهمیت است.

وی همچنین با اشاره به شخصیت برخی هنرمندان معروف و مطرح در سینمای کشور گفت: هنرمندان باید برای طی درجات عالی تمام تلاش خود را به کار ببندند.

معتمدی فر با بیان این که خلا معنوی انسان‌ها باید توسط هنرمند متعهد و پایبند به اصول پر شود ابراز داشت: ماندگاری هر کار و فعالیتی در گرو داشتن رنگ و صبغه دینی است.

امام جمعه میناب همچنین افزود: هنرمند نباید تمام هدفش کسب شهرت باشد چرا که اگر اثری خوب و پرمحتوا باشد، جاودانگی را به همراه می‌آورد.

معتمدی فر با ذکر این مطلب که در امور هنری خط و مشی‌های دینی باید به خوبی رعایت شود افزود: اباهه‌گری از مسایلی است که نباید در هنر و اندیشه هنرمند ورود کند.

وی با بیان این که در شهرستان میناب کارهای زمین مانده فراوانی وجود دارد، از شاعران و هنرمندان خواست تا این امور را به قلم و تصویر بکشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب در ادامه این نشست بر احیا قصه‌های ایرانی و بومی منطقه تاکید کرد و گفت: میناب همانند سایر نقاط کشور قهرمانان بومی فراوانی دارد که هنوز گمنام و ناشناخته مانده‌اند و باید اصحاب فرهنگ و هنر به آن بپردازند.

وی گفت: هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی باید با پرداختن به روایات ائمه معصومین (ع) آن را در جامعه پیاده کنند.

امام جمعه میناب در ادامه این نشست، شغل خبرنگاری را حرفه‌ای سخت و طاقت فرسا معرفی کرد و عنوان کرد: خبرنگار باید به روز باشد و با سرعت عمل از حوادثی که اتفاق می‌افتد در کوتاه‌ترین زمان ممکن گزارش تهیه و مخابره کند.

معتمدی فر اظهار داشت: اصحاب رسانه باید ضمن این که قدرت تحلیل داشته باشند، امین بوده و به بیان واقعیت‌ها بپردازند.

وی در ادامه گفت: در مناطقی مثل میناب که مسئولان آن بسته عمل می‌کنند و آن گونه که شایسته مردم است اهل کار نیستند، خبرنگار به عنوان نماینده افکار عمومی فردی شجاع و بی باک باشد.

امام جمعه میناب ضمن تاکید بر تامین نیازهای اساسی قشر هنرمند و خبرنگار گفت: فعالان در امور مختلف فرهنگی و هنری قشری آبرومند هستند و نباید برای حداقل‌ها در مضیقه و مشکل باشند.

معتمدی فر با بیان این که بیش از 180 تعریف از فرهنگ و کار فرهنگی ارائه شده گفت: ماهیت فرهنگ دارای پیچیدگی خاص است که همین سبب مظلومیت آن شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب از فرهنگ به عنوان سلاح پنهان نام برد و ادامه داد: بی اطلاعی مسئولان از ماهیت فرهنگ، نبود تعریف جامع از فرهنگ و معنا کردن دلخواه آن توسط دولت‌ها و نیز متکی بودن به درآمدهای نفتی از آسیب‌هایی است که متوجه فرهنگ کشور است.

معتمدی فر با بیان این که ائمه جمعه روسای شورای فرهنگ عمومی هستند ابراز داشت: رسالت اصلی ائمه جمعه حمایت، نظارت و ایجاد زمینه دلگرمی برای اقشار مختلف هنری است.

امام جمعه میناب با اشاره به این که هنرمندان در جذب آحاد جامعه به ویژه قشر جوان به سمت مساجد و اماکن دینی نقش مهم و غیر قابل انکاری دارند، خواستار تعامل بیشتر جامعه هنری و اصحاب رسانه با دفتر امام جمعه در این شهرستان شد.

در این نشست که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و در دفتر امام جمعه میناب برگزار شد عده‌ای از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان میناب به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و مشکلات فرا روی خود در این شهرستان پرداختند.





:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: